قايناق-باش وورو سايتلار

قاراباغ در آیینه تصویر
خوجالی
قاراباغ سوی قیریمی
شهوت خون داشناکهاي ارمني
armenianreality
ermenisorunu.gen.tr
Sarı Gelin
Armenian Issue
tall armenian tale
Ermeni sorunu
The Armenian Issue Revisited
human.az
Güneşin Doğduğu Şehir Igdir
azerigenocide.org
khojaly.net
Khojaly.org.az
karabakh.org
http://www.karabakh-terror.com
Ermeni Araştırmaları Enstitütü
Armenian Allegations: Myth and Reality
devletarsivleri.gov.tr
ERMENÄ°LER TARAFINDAN YAPILAN KATLÄ°AM BELGELERÄ° (1914-1921)
OSMANLI BELGELERÄ°NDE ERMENÄ°LER (1915-1920)
FRANSA-ERMENÄ° Ä°LÄ°ÅžKÄ°LERÄ°
BELGELERLE ERMENÄ° SORUNU
SOVYET ARŞİVİNDE ERMENİ SORUNU
TÃœRKLERE UYGULANAN SOYKIRIMA AÄ°T CETVEL
BELGELERİN ÖZET VE TRANSKRİPSİYONU
ERMENÄ° Ä°DDÄ°ALARI
kafkas.edu
SUMMARY OF THE DOCUMENTS
massacres in Anatolia and Azerbaijan
Iravan- Azerbaijan
ataa.org
Khojaly Massacre Commemoration Site
UNUDULMAYAN GƏRÇƏKLƏR



گؤرونتولر


Sarı Gelin

Günéy Azerbaycanda Ermeni Daşnak ve Asoru Cilovların Türk xalqına qarşı yapdıqları soyqırım ve toplu qırqınlardan alınan dersler. گونئى آزه‌ربايجاندا ائرمه‌نى داشناك و آسورو جيلوولارين تورك خالقينا قارشى ياپديقلارى سوى قيريم و توپلو قيرقينلاردان آلينان درسله‌ر . Massacre and genocide of South Azerbaijanian Turks by Dashnatsutyun (Dashnak) Armenians and Jilu Assyrians. Massacre et genocide des Turcs Azerbaijanian du sud par des Arméniens de Dashnatsutyun (Dashnak) et des Assyriens de Jilu

Friday, June 08, 2007



روان پريشی ضد تورکی ارامنه
بابک تاجرانی

حدود 2 سال قبل نخست وزیر ترکیه طی نامه ای به رئیس جمهور ارمنستان پیشنهاد برگزاری اجلاس توسط مورخین دو کشور در زمینه وقایع جنگ جهانی اول و ادعای نسل کشی ارامنه را ارائه نمود که با استقبال سرد مقامات ارمنی روبرو گردید، متعاقباً، مورخین ارمنی نیز شرکت در هر گونه کنفرانس در این رابطه را تحریم کردند. این در حالی است که در شرایط حاضر اسقف اعظم ارامنه تورکیه از شرایط اجتماعی و سیاسی ارامنه ترکیه اظهار رضایت کامل می کند و این اقلیت نیز در آزادی کامل در جامعه تورکیه در حال گذران زندگی هستند. با توجه به جمعیت ساکن اقلیت ارمنی در تورکیه عثمانی در سالهای 1915 بر اساس منابع تاریخی موجود و کثرت منابع و اسناد تاریخی در زمینه حرکات تروریستی ارامنه و مظلومیت مسلمانان ترک و کرد و . . . در برابر جنایات آنها، دروغ بودن ادعاهای عوامل تبلیغاتی ارامنه بر همگان مبرهن بوده و نیازی به پرداختن به این ادعا احساس نمی شود. در عین حال، تأملی در برنامه ریزی تبلیغاتی لابی های ارامنه و اصرار آنها به برگزاری و بزرگداشت سالانه « نمایش 24 آوریل » و از سوی دیگر حمایت گسترده محافل مسیحی، ذهن هر مخاطبی را با این سؤال به چالش می کشد که به راستی هدف ارامنه از این نمایش چه می باشد؟ به نظر می رسد جنگ روانی گسترده ارمنی و اهداف پیدا و پنهان آن، که ناشی از « روان پریشی ضد تورکی ارمنی » می باشد عامل این خیمه شب بازی ها باشد.

دستگاه تبلیغاتی دیاسپورای ارمنی با پیگیری سیاست مظلوم نمایی و تظلم خواهی از طریق تاکتیکهای اطلاعاتی حذف، کلی بافی و . . . و در سایه حمایت رسانه ای – تبلیغی دولتهای اروپایی – آمریکایی – اسلاو با مشارکت فعال لابی های ارمنی و محافل راستگرای مسیحی با اغراق و انگاره سازی بازنمایی شده افراطی از تورکهای مسلمان و وقایع سال 1915 در تلاشند با به استیصال و درماندگی کشاندن مخاطبین خود (تورکها) احساس قدرت و اعتماد به نفس کذایی را به ارامنه گرداگرد جهان هدیه کنند. در حین این فرایند، با توجیه روانی جنایات روزمره خود و ادامه اشغال گری اراضی مسلمان نشین آزربایجان شمالي، نه تنها احساس تعهد به ادامۀ اشغال و جنایتکاری را در بین نیروهای خودی ارمنی تشدید می کنند بلکه به قول کمپلینگ « حقیقت را به عنوان اولین قربانی ذبح کرده »، با تکرار مستمر دروغ های خود آن را به حقیقت مبدل کرده و ادبیات نفرت و کینه را در جهان اسلام توسعه دهند.

در نگاهی عمیق به این اقدامات ،"جنگ روانی" دقیق و برنامه ریزی شده محافل ارمنی را نسبت به جهان تورک و مسلمان می توان مشاهده کرد در واقع، جنگ روانی به صورت استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اقداماتی مطرح است که به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید، احساسات و رفتار دولتها و مردمان دیگر در جهت مطلوب صورت می گیرد و با ابزارهایی غیر از ابزار نظامی و تنها با ابزارهای سیاسی و تبلیغاتی تحقق پذیر است.جنگ طلبان با تمرکز بر فعالیتهای تبلیغاتی و جنگ افکار، مخاطبان را تحت تأثیر قرار داده و از طریق رسانه های جمعی، شب نامه و نمایشگاههای ساختگی نیات خود را پیش می برد. در راستای از بین بردن امکان شناسایی هویت و ماهیت اصلی وقایع و نسل کشی آزربایجانیها در سالهای 1918-1915 درشهرهای باکو، سلماس،ارومیه و دیگر شهرهای آزربایجان شمالی و جنوبی ( از طرف مرحوم حيدر عليف رييس جمهور فقيد آزربایجان شمالي روز31مارس روز جهانی نسل کشی آزربایجانیای شمال و جنوب نامگذاري گرديده است.) با تبلیغات خاکستری به لاپوشانی جنایات جنگ قره باغ به ویزه فاجعه خوجالی می پردازند و در کنار این اقدامات با تبلیغات منفی، سیاه و شرارت آمیز، تفکرات مخاطبین خود را در کشورهای دیگر تحت تأثیر قرار داده و به قولی « با تسخیر افکار مخاطبین، روح و روان آنها را در تسخیر خود بگیرند ». از طریق فریب، نشر اکاذیب و اطلاعات نادرست با خلق یک تصویر منفی فزاینده و انگاره سازی افراطی بازنمایی شده از تورکها ی مسلمان و با شگردهای ادبیات نفرت تلاش می کنند ملل دیگر، به این باور برسند که کشتار سازمان دهی شده ای از طرف تورکها به صورت تهدیدی جدی در حیات ارامنه صورت گرفته است در کنار این مسأله با قرار دادن شعارهای مناسب و مورد توجه ملل دیگر در کنار شعار مرگ بر ترکیه، تلاش می کنند توده های مسلمان را بسیج کرده و حداکثر احساسات و عواطف مردم جامعه اسلامی را با خود همراه سازند. و چه بسا زمینه تفرقه این اقوام مختلف و مسلمان را در کشورمان فراهم آورند. در راستای همین سیاست، شاهد موارد متعدد جنایات ارامنه در سرزمین های اسلامی از جمله جنایات روزمره در قره باغ هستیم که تا مرز تبدیل مساجد مسلمین به خوکدانی و تخریب صدها مسجد تاریخی نیز پیش رفته است که با این کار علناً دگمۀ فشار جنگهای آینده را نیز طراحی می کنند.

در راستای این سیاست گروههای فشار و سری تروریستی چون اسالا و داشناکسیون در کشورهای متعدد فعالیت دارند. این گروهها در سالهای اخیر با فشار بر نیروهای تصویب کننده قوانین و یا سازمانهای حکومتی و دولتها تغییراتی را نیز در راستای اهداف خود ایجاد کرده اند و برخی کشورها به ویژه کشورهای اروپایی به خاطر عقده ها و هراس تاریخی از تورکها و اسلام از ارامنه به عنوان وسیله ای در رسیدن به اهداف خود استفاده کرده و اقدام به شناسایی مسأله دروغین نسل کشی کرده اند، در عین حال، لابی های ارمنی در برخی ارگان ها متحدین نیرومندی را پیدا کرده و از اسلحه متقاعد سازی برای تأثیر گذاری بر افکار عمومی استفاده می کنند که نمونه آن حضور یکی از چهره های شاخص مجلس هفتم(عماد افروغ) دربرنامه ریزی های پارسال ارامنه را می توان نام برد. در بررسی اهداف ارامنه از این اقدامات می توان موارد زیر را ذکر کرد:

1-بی اعتبار کردن تورکیه و آزربایجان در صحنه بین الملل و نزد افکار جهانی با زدن اتهامات واهی.

2-سازماندهی لابی ها و گروههای مختلف ارمنی در سطح جهانی با ایجاد دشمنی خیالی.

3-ایجاد امنیت داخلی بیشتر برای سرکوبی هر نوع مخالفت اجتماعی داخلی در جامعه ارامنه و تأمین منافع حزبی.

4-ایجاد احساس تعهد مستمر در ملت ارمنی نسبت به اهداف توسعه طلبانه خود.

5-جلب حمایت دولتهای خارجی و کسب حمایتهای مالی بین المللی جهت کاهش مشکلات فزاینده اقتصادی و انزوای سیاسی 6-تغییر دادن یا تأثیر گذاردن بر نگرش ها و رفتار مردم تورک و جهانیان.

7-نمایش قدرت و تقویت هویت ارمنی.

8-مظلوم نمایی در بین ملل دیگر و متعاقباً ادامه اشغال اراضی جهان اسلام و آزربایجان شمالي علی رغم قطعنامه های متعدد سازمان ملل و خواست جامعه جهانی.

9-ادامه جنایات در مناطق اشغالی آزربایجان شمالي از جمله فاجعه نسل کشی خوجالی و نسل کشی های سال1918

در بررسی روان پریشی ضد تورکی ارامنه به نظر می رسد دلیل اصلی اقدامات ارامنه از جنبه روان شناسی هویت قابل تحلیل باشد. با توجه به مشکلات شدید اقتصادی، فرهنگی (به عنوان مکثال ازمجموع 3700مهاجر ارمنی عراقی به عراق اکثر این افراد علی رغم ناامنی گسترده به خاطر فقر شدید جامعه ارمنستان مراجعت کرده اند.) و مهاجرتهای فزاینده معکوس از جامعۀ ارمنستان که اعتماد به نفس و هویت ملی این قوم را به شدت تهدید می کند، روز 24 آوریل می تواند تنها امید قومی در حال اضمحلال باشد. ارامنه با جمعیت چندین میلیون نفری و با مذاهب مختلف در حال حاضر در کشورهای متعدد جهان به صورت پراکنده زندگی می کنند و نسل نوجوان و جوان ارمنی در این کشورها به هویت ارمنی خود چندان اهمیتی قائل نیست . مظلوم نمایی، تجمع و تظاهرات در روز خاصی مثل 24 آوریل ( هر چند که هر روزی از سال می توانست باشد ) با بهانه کردن وقایع و اتهامات کذب و واهی زمینه ای فراهم می آورد تا این قوم در حال اضمحلال روحیه اتحاد خود و هویت ارمنی خود را پاس داشته و در خیابان های کشورهای مختلف به نمایش خیابانی بپردازند.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?